2009年8月20日

All kinds of everything (國粵雙詞,粵詞轉載)

All kind of everything (Chinese Mandarin lyrics by CLPRO)

Snowdrops and daffodils 雪花蓮、黃水仙
butterflies and bees 蝶蜂翩翩 (pianpian)
sailboats and fishermen 漁船和漁翁 (yuweng)
things of the sea 海上畫面
wishing-wells , wedding bells 許願井,鐘聲鈴
early morning dew 晨露初現
all kinds of everything remind me of you 每事每物想起妳的臉

Seagulls and aeroplanes 海鷗 (歐)和飛機
things of the sky 天上東西
winds that go howling' 吹得天呼嘯(笑)
breezes that sigh 風也嘆息
city sights , neon lights 城裏樣,霓(尼)虹光
grey skies or blue 天色逐(zhu2)變
all kinds of everything remind me of you每事每物想起你的臉

Summertime , wintertime 夏天時,冬天時
spring and autumn too 春秋也是
Monday , Tuesday every day 星期一和星期二
I think of you. 想你每日
Dances , romances 舞蹈和浪漫
things of the night 晚上東西
sunshine and holidays 陽光和假期
postcards to write 憑(pin2)信寄意
Budding trees , autumn leaves 初生樹、秋楓葉
a snowflake or two 幾塊雪片
all kinds of everything remind me of you. 每事每物想起妳的臉

Summertime , wintertime夏天時,冬天時
spring and autumn too春秋也是
seasons will never change 季節不會改變
the way that I love you. 我對你思念
Dances , romances 舞蹈和浪漫
things of the night 晚上東西
sunshine and holidays 陽光和假期
postcards to write 憑信寄意
Budding trees , autumn leaves 初生樹、秋楓葉
a snowflake or two 幾塊雪片
all kinds of everything remind me of you. 每事每物想起妳的臉
==================
粵詞 轉載

少時我醒來 半夜暗驚
那時到窗前 發現了星
哪知星會沉 墮到天底
傷嘆他竟然 永別蒼冥

少年我追求 美麗遠景
少年到長成 我夢已醒
世間千萬人 在我身邊
苦我不可能 獻盡真本領

無數夢想 陪著我年漸長
記得當年理想 漸覺世事不平
世情有規條 有若鐵鎖
要逃也不能 有恨怨聲
為了些親情 世間的眼光
使我的生存 似做些反應

曾恨我自己 從未似自己
為了他人喜歡 極勉強亦應承
有時我只求 冷落似星
冷然吐光芒 也濁也清
或者光盡時 自己消失
真正的生存 見盡真本性

真正的生存 見盡真本性

(from starhouse.phychembio.com)

沒有留言: