2008年6月10日

Sergio Mendes

他的歌聲還不錯喔。昨晚睡不著,隨口哼出這首歌的中文版,哈。譯得一般別怪哦,菜鳥呀。


Sergio Mendes -
Never Gonna Let You Go

沙治奧孟德斯
-
永不讓我放棄妳

男︰(至副歌前)
I was as wrong as
I could be
To let you get away from me
I'll regret that move
for as long as I'm living

我曾犯過許多過錯
那就是讓妳離開我
我十分後悔
不可彌補的摧毀


But now that I've
come to see the light
All I wanna do is make things right
So just say the word
and tell me that I'm forgiven

但現在我看妳的光輝
我所做一切都只想對
過來告訴我
來告訴我被妳原諒

You and me
were gonna be better than we were before
I loved you then
but now I intend
To open up and love you even more
This time you can be sure

妳和我還沒嘗過
如此甜蜜的渡過
我愛你但是我更想
敞開心窗
來愛妳更加多
這當然不用說


Chorus : I'm never gonna let you go
I'm gonna hold you in my arms forever
Gonna try and make up for all the times
I hurt you so
Gonna hold your body close to mine
From this day on we're gonna be together
Oh, I swear this time
I'm never gonna let you go

我永不讓我放棄妳
我會擁緊妳永遠都在一起
嘗試彌補過去傷害妳
的每一次
我要妳我身體都相依
從今天起妳我靠在一起
我謹此發誓
我永不讓我放棄妳


女︰
Looking back now
it seems so clear
I had it all
when you were here
Oh, you gave it all
and I took it for granted
But if there's some feeling left in you
Some flicker of love
that still shines through
Let's talk it out
Let's talk about second chances

回望現在
如此清澈
擁有一切
當你在這
你獻出一切
我便默默的接受
但是我心中感情遺落
愛情的炫光
照樣閃爍
請給出來
請給出一個新機會


女︰
Wait and see
It's gonna be sweeter than it was before
I gave some then
but now I intend
To dedicate myself to giving more
This time you can be sure

等等看
看怎麼過
甜進我深處心窩
我曾決定
但現在更強硬
向你不斷的去奉獻更多
這當然不用說



副歌
Chorus



2 則留言:

Andy 說...

應你要求,留言

匿名 說...

嗯啊嗯啊·不錯啊·很好啊··繼續+oil咧·^^